Kostenbewust in het Dealerbedrijf

Dit tijdsefficiënte en praktijkgerichte programma focust op resultaatverbetering door een verbeterd inzicht in de effecten van onnodige kosten & verspilling. Wij geven deze training zowel op externe locaties als incompany.

Een drukke Werkplaats, open Onderdelenmagazijn en de intensieve inzet van Servicewagens vergen absolute  discipline van monteurs en magazijnmedewerkers. Het beginnen aan een (kleine) klus zonder werkorder aan te maken, het vergeten te scannen/noteren van onderdelen vanwege de drukte, het niet tijdig bestellen van benodigde onderdelen en het onvoldoende zorgvuldig omgaan met bedrijfsmiddelen zorgen voor onnodige kosten/verspilling. Ook het onvoldoende duidelijk/volledig communiceren van een verkooporder heeft dat effect. Het gevolg is een lager bedrijfsresultaat dan mogelijk.
Deze praktijkgerichte training laat de werkelijke negatieve effecten zien + waar de quick wins te behalen zijn en hoe dat te doen.

Doelgroep
Medewerkers en management van Werkplaats, Onderdelenmagazijn, Verkoop en Administratie.

Resultaat
Na afloop hebben deelnemers een verbeterd inzicht in de werkelijke effecten van gedrag dat onnodige kosten en verspilling veroorzaakt en daardoor ongemerkt het bedrijfsresultaat negatief beïnvloedt. Na deze training begrijpen deelnemers beter waarom het volgen van afgesproken procedures en duidelijke, volledige communicatie zo belangrijk zijn voor het dealerbedrijf. Men kan daardoor bewust werken aan resultaatverbetering.

Onderwerpen (*)
 Financiële sleutelfactoren in het dealerbedrijf
 Het belang van AfterSales
 Financiële & operationele kengetallen AfterSales
 Het belang van duidelijke & volledige onderlinge communicatie
 Concrete actieplanning
 Optioneel: begeleiding bij praktijkprojecten

(*)Vooraf bespreken wij specifieke voorbeelden uit de eigen praktijk met de opdrachtgever om de herkenbaarheid, de interactiviteit en het beoogde resultaat te optimaliseren

Programma
Opzet: 1 module van 1 dag. Desgewenst als middag- + avondprogramma, om de productiviteit in de Werkplaats minimaal te beïnvloeden.  Maximaal 15 deelnemers/groep.

UW PRESTATIES
VERBETEREN?

KLANTERVARINGEN

“Goed om dit met elkaar te doen”

“Praktijkgericht”

“Eyeopener!”