Marketingplanning in de praktijk
Dit programma focust op Marketingplanning (het opstellen van een Marketingplan) in professionele organisaties. De nadruk ligt op het operationele Marketingplan. Inclusief individuele begeleiding! Wij geven deze training zowel op externe locaties als incompany.
De nadruk ligt op het operationele Marketingplan. Inclusief individuele begeleiding! Ook In-company mogelijk. De inhoud omvat de jongste online en offline marketinginzichten!
Doelgroep
Dga’s, managementteams, (aankomend) marketing managers, productmanagers, commercieel management, marketingmedewerkers.
Resultaat
Na afloop hebben deelnemers een verhoogd kennisniveau en de juiste vaardigheden omtrent het opstellen van een operationeel marketingplan, zodat ze direct in de praktijk verbeteringen kunnen realiseren. Ook is men een betere gesprekspartner voor marketingcollega’s en hoger management.
Onderwerpen
Wat is Marketing
Omgevingsanalyse
Marktsegmentatie & doelgroepbepaling
Positionering
Marketingdoelen stellen
Marketingstrategieën
Marketingmix
Budgettering & planning
Resultatenanalyse
Persoonlijk actieplan
Beroepsmatig actieplan (in dit geval een eigen operationeel Marketingplan)
Inclusief individuele begeleiding online bij het opstellen van het Marketingplan
Programma
Indicatieve opzet: 3 modules van 2 dagen of 6 modules van 1 dag + individuele begeleiding.