Marketing Management
Dit programma focust op Marketing Management in professionele organisaties. Wij geven deze training zowel op externe locaties als incompany.
De inhoud omvat de jongste online en offline marketinginzichten!
Doelgroep
Voor dga’s, managementteams, (aankomend) marketing managers, sales managers, product managers en iedere leidinggevende die ‘het grotere plaatje’ van de relatie klant-organisatie-positionering beter wil begrijpen.
Resultaat
Na afloop hebben deelnemers een verhoogd kennisniveau en de juiste vaardigheden omtrent strategisch en operationeel Marketing Management, zodat ze direct in de praktijk verbeteringen kunnen realiseren. Ook is men een betere gesprekspartner voor marketingcollega’s en hoger management.
Onderwerpen
Zowel de strategische, als de operationele aspecten van Marketing komen aan bod.
Wat is Marketing
Strategische & operationele analyse (ook organisatorisch en financieel)
Marktsegmentatie & doelgroepbepaling
Positionering
Marketingdoelen stellen
Marketingstrategieën
Marketingmix
Budgettering & planning
Resultatenanalyse
Persoonlijk actieplan
Optioneel: begeleiding bij praktijkprojecten
Programma
Indicatieve opzet: 4 modules van 2 dagen of 8 modules van 1 dag.